Hızlı Saç Uzatan,Dökülmeyi Durduran,Yapılandırıcı ve Onarıcı Bakım Maskesi (Entele Otu)


Entele Otu
     Bayram sonrasında herkese iyi geleceğini düşündüğüm muhteşem bir yazı ve tarif ile merhabalar efendim. :) Hazır tatillere gidip geldikten sonra deniz,kum derken yıpranmış saçlara ve benim daha ziyade hızlı uzatması amacıyla kullandığım bakım kürünü sizlere arz edeceğim gün bugündür ;)
  Beni diğer sosyal mecralardan takip edenlerin bildiği üzere Haziran ayında bana bir delilik geldi ve saçlarımı bir hayli kısa kestirdim. Kadınlar depresyona girince gerçekten saçlarıyla uğraşıyorlarmış ;P Sanki hırsımı saçlarımdan aldım. 

Saçları uzun kadınları çok sevin azizim.
Her telinde bir şiir yatar o saçların.

Uzun saçlarını kesen kadınları daha çok sevin,
Her telinde bir acı yatar o saçların.

Hele ki,bir kadını saçlarını kestirecek kadar yıktı iseniz...
Siz bir zahmet kadınları sevmeyin azizim. 
                                                            Ümit Yaşar Oğuzcan

Sonra kestirdiğime pişman olduğum saçlarımı nasıl uzatırım çabasına düşünce yıllar önce de kuaför gazabına uğrayıp, kısalan saçlarım için kullandığım yönteme başvurdum tekrar. Araya şiiri de çaktırmadan sıkıştırdığıma göre artık tarife geçebilirim ;)

     MALZEMELER;
  1. Entele otu 10 gr (aktarlardan bulabilirsiniz)
  2. Elma sirkesi
  3. Su


Saç Uzatan Bakım Kürü (Entele Otu)
     Aslında hazırlanışı çok kolay olan bu saç uzatıcı bakım kürünün tek pahalı ve zor bulunan malzemesi Entele Otu olabilir. Ben oturduğum yerdeki aktarlardan bulamayınca eskiden oturduğum muhitteki sürekli alışveriş yaptığım aktarda kolayca buldum. Evet,entele otu pahalı bir bitki ama en az 2 ay kullanacağınızı düşünürseniz; ki ben haftada 1 kere uyguladığım halde 3 ay kullandım,o zaman biraz daha ekonomik gelecektir fiyatı. 
     Tekrardan kullanmayacağınız sadece bu kürü yaparken kullanmak üzere feda edebileceğiniz bir tencereniz varsa çok daha iyi olur. Aksi takdirde işlem bittikten sonra çok iyi dezenfekte etmenizi öneririm. 
2 su bardağı su ve 2 su bardağı elma sirkesini tencereye koyduktan sonra 


entele otunu da ilave edip orta ateşte kaynamaya bırakıyoruz. Kaynadıktan sonra yaklaşık 15 dakika daha kısık ateşte kaynatmaya devam ediyoruz.Daha sonra altını kapatıp kendi halinde ılımaya bırakıyoruz.

Hızlı Saç Uzatan Bakım Kürü
     Ilındıktan sonra zaten dibe çökmüş olan entele otunu ayrıştırmak adına sprey formdaki bir şişeye süzüyoruz. Böylelikle saçlarımıza uygulama yapmak daha kolay oluyor. Dilerseniz haftada 2 kere uygulama yapabilirsiniz. Ama 1 kere de fazlasıyla yeterli oluyor. Normal şartlarda ayda 1-1,5 cm uzayan saçlarımız bu kürü düzenli kullanırsanız ayda 3-5 cm kadar uzuyor. Ben buzdolabında muhafaza ediyorum ve uygulama yapmadan bir kaç saat evvel çıkarıp oda ısısına gelmesini sağladıktan sonra tüm saçlarım ve saç diplerim kuru kalmayacak şekilde uyguluyorum. Sonrasında streçle sarıp sabaha kadar bekletiyorum.Sizlerde sabaha kadar olmasa da en az 2 yada 3 saat bekletirseniz kafi ;)



     İşte buda Haziran ayından beri saçlarımın nasıl uzadığının ispatı. Çok yavaş uzayan saçlarımın tepeden at kuyruğu yapılır hale gelmesi benim için mutluluk verici :) Ayrıca bir daha asla sarı saçlardan vazgeçmeyi düşünmüyorum. Kim kızdırmış ülen beni ;P
     Velhasılı kelam,umarım size fayda sağlayacak bir yazı olmuştur. Kendinize,saçınıza ve ruhunuza iyi bakın. Hep bakımla kalın.

Yorumlar

  1. çok güzel bir tarif denenebilir ama ben saçlarımın geç uzamasını istiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ilk defa rastlıyorum böyle bir şeye :) Şaşırdım :)) Sevgiler.

      Sil
  2. Lütfen bu entele otunu nerden bulurum onuda söylerseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder