Blog,Blogger,İnstablogger Nedir?Bloggerlarla Yaşadığım İlginç Olaylar,Tanışma Hikayelerim

     
     Selam Değerli Okuyucularım,

Bugün sizlere ne zamandır kafamda tasavvur ettiğim bir yazı ile geldim. 2012-2013 yıllarından beri buralarda olduğumu düşünürsek,yazacak epeyce şey var demektir aslında. Fazlasıyla bilgi, e birazda dedikodu içeren yazımıza başlayalım o halde 😉😊

     Bu işe ilk el atmaya başladığım sıralar oldukça çekingendim ve özümsemeye çalıştığım zamanlardı. Sosyal medyanın,hayatımızı bütünüyle yeni yeni ele geçirmeye başladığı zamanlardı daha doğrusu. Tanımadığım insanlara yorum yapmak bile çok farklı geliyordu bana. Kozmetik,süs-püs,bakım hayatımın içinde hep vardı zaten. Hatta Güzellik Uzmanlığı sertifikası olan bir kadın olarak hangi yönde bloggerlık yapacağımı seçmek çok da zor gelmedi. Ancak alışık olmadığım bu camianın içinde bir müddet bocalama evresi geçirdim elbette. Yaklaşık 1 yıl kadar instagram'da olayı kavradıktan sonra siz değerli okuyucularıma, kendimi daha iyi ifade edeceğimi düşündüğüm bu blog sayfasını açmaya karar verdim. Ne olduğunu anlamama müsaade etmeden bu blog sayfasını açsaydım eğer ne yaptığımın farkında bile olmayacaktım. Çünkü; o zamanlar Blog,Bloger yada İnstablogger nedir tam olarak bende bilmiyordum.

     Blog; aslında Web - Log kelimelerinin zamanla dejenere olup blog olarak kullanılmasıyla türemiştir. Google'ın bizlere ücretsiz olarak sunduğu, çok fazla donanım ve teknik bilgi gerektirmeden insanların kendi istedikleri bilgileri,istedikleri şekilde yazarak, içerik oluşturdukları web sayfalardır. Bir nevi web günlük de diyebiliriz ;) 

     Blogger ise oluşturulan blog sayfalarında yazı ve fotoğraf paylaşarak içerik üreten kişilere verilen addır. 



Blog,Blogger ve İnstablogger Nedir?
     
     Sonraları epey rağbet görmeye başlayan bloggerlığa herkes merak saldı. Bedava ürün cazibesine kapılan herkes,bir heves blog sayfası açıp Blog Yazarlığına soyundu. Çünkü firmalar piyasaya sunduğu ürünleri,biz bloggerlara ücretsiz gönderip tanıtım ve reklamını yaptırmaya başlamıştı. Sonrası herkesin malumu tabi. Açılıp bir kaç içerik ürettikten sonra semtine uğranmayan sayfalar...
Sayfalar öylece kaldı ama blogger ünvanı, instablogger ünvanı ile yer değiştirdi. 
     İnstablogger; instagramı blog gibi kullanan,hizmetler ve ürünler hakkında bilgi verip denediği ürünleri ve deneyimlerini paylaşan kişilere verilen addır. 
Bu işlerin gelişmekte olduğunu görüp kendine gelir kapısı açan bazı uyanıklar takipçi satmaya başladıktan sonra İnstabloggerlar delice ilgi görüp çoğalmaya başladılar. Takipçi satın alarak hızla adını duyuran instabloggerlar firmaların daha çok dikkatini çekti ve bu işi layıkıyla yapan bir çok Blogger ve İnstablogger bu denizin içinde can çekişmeye hatta boğulmaya başladı. 

Peki ya sonuç?

Bugün ne bloggerı olduğunu kendisi bile bilmeyen,firmaların gönderdiği ürünleri doğru düzgün anlatmayan,anlatamayan ama her şeye rağmen en iyi benim diyen,çoğunlukla kendi görselini paylaşıp mekan etiketleyen ve etiketlediği mekandan dahi bahsetmeyen,özenle poz verdiği kendi görselinin altına üstadlara ait özlü sözler yada kitaplardan alıntılar yazıp birilerine atıfta bulunan yada yaşam koçluğu yapan ve kendine İnstablogger diyen arkadaşlarla doldu ortalık. Birde sürekli,sevgilisini,nişanlısını ve kocasını paylaşanlar var ki 😒 diyecek söz bulamıyorum. Farklı bir instabloggerlık dalı varda ben mi bilmiyorum diye düşünüyorum bazen :) Neyse ki takip etmeme ve engelleme özgürlüğümü kullanıyorum 🙌

Giderek o kadar tuhaf bir boyut kazanmaya başladı ki bu olay. Sadece instagramdan birbirlerini tanıyan insanlar kavga edip düşman olmaya yada tam tersi hızlı bir şekilde vıcık vıcık bir dostluk kurmaya başladılar. Karşılıklı takipçi satın aldıkları halde birbirlerine "benim takipçilerim organik,seninkileri döver"diye laf sokan insanlar, kimi aptal yerine koyuyordu tartışılır :) E tabi blogger ve instabloggerların çoğunu kadınlar oluşturuyor. Çekememezlik ve ego beklenen şeyler ne yazık ki... :( Eğitimini ve kariyerini gözümüze sokup,"işte bu işleri de hobi olarak araya sıkıştırıyorum"mesajları,ben gerek kendi görsellerime gerekse ürünlere fotoşop uygulamıyorum diyenleri,birbirlerinin paylaşımlarını beğenmeyip inatla takip eden ve o paylaşımlara laf sokanları,karşılıklı takipleşip yazışırken aniden takipten çıkanları,bu işi en iyi ben yapıyorum nidalarını,instagram üzerinden kişilik analizi yapma çalışmalarını(bu sen değilsin v.s),etkinlikte tanıştığın insanların sonrasında ne takip isteğine nede yorumlarına cevap dahi vermemesini...korkarım daha çok göreceğiz. 

     Birde, Blog Sayfamı yeni açtığım sene içerisinden,bu zamana kadar yaşadığım ilginç blogger olayları var ki...Anlatılmaz yaşanır :) Bana göre ilginç enstantaneler ve kişiliklerdi cidden. Renk katmışlar hayatıma sağolsunlar :)) Onlara bu yazımda yer vermeye kalkarsam çok uzun ve sıkıcı olabilir. bu yazının devamı niteliğindeki 2.yazımda da kendilerinden,tabi ki kimlik bilgilerine girmeden bahsedeceğim. Şimdilik benden bu kadar. Beni özleyin,sevgiyle ve bakımla kalın.





Kendini gerçekten seven insanın,
kendini övmek,ispatlamak,gösteriş yapmak derdi yoktur.
Bunlar fark edilme,onaylanma,ikna etme ihtiyacı olduğunda ortaya çıkar.

ARET VARTANYAN - SİYAH GÖZYAŞI




Yorumlar