PMS Nedir?Adet dönemi,Kadın Olmak ve Molped Pure & Soft Hakkında

     Yeniden merhabalar sevgili okuyucularım hepinize...
Bugün bütün kadınlar için önemli olduğunu bildiğim ve hala tabu olarak görmekten bir türlü vazgeçemediğimiz bir takım kadınsal mevzulardan bahsedeceğim.

     Günümüzde hala bir çok kadın ne yaşadığını bilmeden ve kendisiyle ilgili terimlerden bir haber yaşıyor. Yaratıcı tarafından bize bahşedilen ve her sağlıklı kadının ortalama 21-35 günde bir adet görmesi kadın vücudunun kendi kendini yenilemesidir esasen. Okullarda eğitiminin hala yeterli derecede verilmediğini düşündüğüm bu konular hakkındaki sıkıntıları özellikle de genç kızlar ne yakınlarına nede doktora dile getirebiliyorlar. Yetiştirilme tarzımızla alakalı sanırım. Ben bile bu yaşımda bu tabuyu yeni yeni kırar oldum :)

     Peki Pms ile başlayalım o halde.Nedir Pms?
Adet dönemimizden 1 yada 2 hafta önce,hormonlarımız değişkenlik göstermeye başlıyor ve bunlar bize baş ağrısı,halsizlik,iştah artışı yada kapanışı,vücut ısısında değişiklik,tatlı krizleri,aşırı duygusallık ve sinirlilik olarak yansıyor. Bu aylık olarak tekrarlanan duruma tıbbi olarak premenstrüel sendrom (pms) yani adet öncesi sendrom denir.

     Aslında keşke yaşadıklarımızı erkeklere de anlatmanın bir yolu olsa. Bu değişiklikleri her ay yaşamadıkları için olsa gerek, adet dönemini onlara karşı bahane olarak kullandığımızı düşünüyorlar. Tamam kabul hormonların bizi ele geçirmesi onlara pek kolay dakikalar yaşatmıyor olabilir ama istediğimiz sadece biraz anlayış. 😊

 
     Bu belirtilerin hepsini birden yaşayan kadınlar olduğu gibi birini,bir kaçını yada hiç birini yaşamayanlar da var elbette. Bu sendromların hiç birini yaşamayanlar bana göre şanslı guruptalar :)
Ben bu belirtilerin neredeyse çoğunu yaşıyorum. Ruh halim o dönemler,her telden çalan bir senfoni orkestrasına dönüşüyor. Tahammül sınırım düşüyor. Yapılan araştırmalara göre katil olan kadınların çoğu pms yada adet döneminde bu eylemi gerçekleştirmiş. Valla ben araştırmaların yalancısıyım.
     
     Bu dönemde yaşadığımız hormonal sıkıntılar bir yana,birde kullandığımız ped çok önem taşıyor. Koku yapan,alerji ve pişik oluşmasına sebep olup kaşıntı yapan,emiciliği iyi olmayan bir ped bize devamlı arkamızı kontrol ettirecek birilerini aratır ve sık tuvalete gitmemize sebep olur. Hele sık tuvalete gidecek imkanımızın olmadığı durumlara maruz kaldıysak bu dönemde,eyvah ki ne eyvah!
Zor,kadın olmak gerçekten de zor. 😥
 
Molped Pure & Soft
     Yaklaşık 3 ay önce alışveriş esnasında bir deneyelim bakalım diyerek sepete attığım bu üründen bu kadar memnun kalacağımı düşünmemiştim. Molped Pure & Soft gerçekten yumuşacık dokusu ve emiş gücü ile bana kendimi güvende hissettirdi. En önemlisi her ay yaşadığım hassasiyet ve alerji problemleri ortadan kalktı. Bunu da yapısında boya.paraben,klor ve naylon olmamasına bağlıyorum. 

Molped Pure & Soft - Kadın Olmak


     Tüm bu özelliklerine rağmen fiyat olarak gayet ekonomik geldi bana. 

Molped Pure & Soft - Kadın Olmak
     Pedlerin paketlemesi bile çok özenli değil mi yani. Dış paketleme için bile naylon kullanılmamış. Yumuşacık kağıtlarla sarmalanmış olmaları bana kendimi çok özel hissettirdi. Kendimizi özel hissettirecek her şey, özellikle biz kadınların ruhunu okşar her zaman ;)

Molped Pure & Soft - Kadın Olmak
     İç dokusunu ve yumuşaklığını sizlere bir nebzede olsa göstermek istedim. Kullandıktan sonra,dönemsel süreçlerini daha yoğun geçiren kardeşime tavsiye edip oda geçer not verince,blog sayfamda bu zamana kadar böyle bir konu hakkında yazmadığımı fark ettim ve uzun uzun yazdım. Umarım sizler için faydalı bir yazı olur. 
                     Sevgiyle ve bakımla kalın... 


Mutlu olmak,her şeyin yolunda olması demek değildir.
Mutlu olmak,görmezden gelme konusunda ustalaşmak demek. 
"AKIL OYUNLARI"
    



Yorumlar

Yorum Gönder