MAKYAJ SABİTLEYİCİ YAPILIŞI

   Gelin kendi makyaj sabitleyicimizi kendimiz yapalım kızlaaar...

     Son zamanlarda kozmetik dünyasında oldukça sık kullanılan bir ürün olan makyaj sabitleyicileri sanırım duymayan kalmamıştır. Hemen hemen her markanın piyasaya sunduğu makyaj sabitleyiciler tüm kadınların makyaj masalarında yerini almaya başladı. Eğer detaylı bir araştırma yaparsanız bilinen bir çok marka makyaj sabitleyicinin içeriği üç aşağı beş yukarı aynı. Üstelik fiyat olarak da bir hayli pahalılar.

     Ben son zamanlarda makyaj sabitleyici almıyorum. Çünkü bunun yerine, zaten kullandığım bir kaç malzeme ile çok da vakit harcamadan kendi sabitleyicimi kendim hazırlıyorum. Nasıl mı??? İşte detaylı tarifi.

     MALZEMELER:

1-) Bir şişe maden suyu
2-) Bir yemek kaşığı doğal içerikli gül suyu




3-)Bir yemek kaşığı bebek yağı 



4-) 15 damla gliserin
5-) 1 tatlı kaşığı yeşil çay veya lavanta da olabilir,tercih sizin.



6-) Son olarak boş bir sprey şişe işimizi görecektir :)

     YAPILIŞI:

Öncelikle maden suyunun yaklaşık bir çay bardağı kadarını eksiltmeniz gerekiyor. İçiverin mesela :) Diğer taraftan yarım çay bardağı sıcak suya yeşil çayı veya lavantayı koyup demlemeye bırakın. Yeşil çay soğurken, kalan maden suyunu sprey şişeye boşaltıp, üzerine 1 yemek kaşığı gül suyu, 1 yemek kaşığı bebek yağı ve 15 damla gliserini ilave edip yeşil çay iyice soğuyana kadar bir kenarda beklemeye bırakın. 




Yeşil çay soğuyunca süzerek onu da sprey şişeye ilave edip kapağını sıkıca kapatın ve tüm malzemeyi iyice çalkalayın. İşte bu kadar! Makyaj sabitleyiciniz hazır bilee :) 




Buzdolabında 4-5 ay saklayabilirsiniz. Gördüğünüz gibi ben yarıya indirmiş durumdayım. Makyaj süngerimi ve fırçalarımı bununla ıslatıp makyajımı öyle uyguluyorum. Hatta bazen serinlemek için bile kullanıyorum. Hele ki yaz geliyor sanırım bu anlamda da işlevsel bir ürün olacak. Ama inanın ben çok memnunum. Kız kardeşime bile yapıp hediye ettim, o da kullanıyor. Makyajın o pudramsı görünümünü anında yok ediyor ve daha doğal bir sonuç veriyor gerçekten. Ayrıca bir özelliğini daha söylemem gerekiyor ki,benim cildim kuru olduğu için zaman zaman cildimde pullanmalar oluyor. Böyle olduğu zamanlar alıyorum ve bir-iki fıs bundan sıkıyorum sonuç ise şaşırtıcı amaa pullanmadan eser kalmıyor. Daha ne olsun, hem ekonomik hem işe yarayan bir ürün. 

                                        SEVGİLER...













Yorumlar

  1. merhaba cnm harikaymış iyi fikir deneyeyim bende :)

    YanıtlaSil
  2. Süpermiş ya çok beğendim en kısa zamanda yapıcam daha neler gelecek senden☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ya o kadar güzel şeyler var ki.Hepsini paylaşacağım sırasıyla iinşallah. Bu arada desteğin ve iyi niyetin için çok teşekkür ediyorum sana. Daha sayfamı açar açmaz bana hoşgeldin deyip izleyiciler ekle diye tavsiyede bulunman herkesin yapmadığı şeyler. Bitanesin cansın.

      Sil
    2. Sende bitanesin ben blogumu açtığımda kimse yardım etmedi :( işte bende gördüğüm zaman herkese söylüyorum başka soracakların olursa sorabilirsin eğer biliyorsam yardımcı olurum

      Sil
    3. Çok sağol. İnan çözmeye çalışıyorum daha. Eklemek istediğim şeyler var bilmediğim için öyle kaldı. Tasarımı değiştirecem mesela. Burda mimlenmek taglemek nasıl oluyor çözcem inşallah. Çoook sağol canım çok ;-)

      Sil
  3. canım güzel bir tarif olmuş denemek lazım:) takipteyim ben de beklerim sevgiler:)
    http://theruj.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Herkesin maddi durumuna uygun işe yarar faydalı bir bilgi olmuş canım başarılar. :) takipteyim benide eklersen sevinirim :)

    YanıtlaSil
  5. Yeni gördüm güzel bir düşünce ama Bebe yağı sivilce yada komedon yapmaz mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maden suyu çoğunlukta olduğu için bebe yağını absorbe ediyor merak etmeyin :) sadece bir kaşıkcık. Ama yağlı bir cilde sahipseniz bir tatlı kaşığı na düşürebilir yada hiç koymaya bilirsiniz. Sevgiler

      Sil
  6. gerçekten süper olmuş bu dediğiniz gibi hem ekonomik hemde doğal

    bende bloğuma desteklerinizi bekliyorum

    http://misevimm.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Gliserin koymasak olur muu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makyajı yüzde esas sabitleyen gliserin olduğu için koymasanız sabitleyici değil de daha ziyade tonik gibi olur ;)

      Sil
  8. Ben denedimm ama sadece maden suyu ve bebek yagi mukemmel gul suyunun kokusunu pek sevedigim icin kullanmiyorum ama harika oluyor ben makyajimin altina uyguluyorum ve makyajimi yapiyorum purussuz bi cilde sahip oluyorum ve tabiki yatmadan once makyajimi cikarip yatarkende yuzume suruyorum mukkemel kizlar deneyin farki ve yumusakligi hissedeceksiniz sunu da unutmayin mutlaka hergun yuzunuzde buz gezdirin buda gozeneklerinizin kapanmasinda cok etkili

    YanıtlaSil

Yorum Gönder