İNTERNETTE KULLANILAN KOZMETİK TERİMLERİN ve ÜRÜNLERİN TÜRKÇE KARŞILIĞI

    HERKESE MERHABALAR:

   Çevremde bir çok bayan arkadaşımın kozmetik ürünlerin üzerindeki yabancı terimleri bilmeden kullandığını fark ettim. Ne yalan söyleyeyim ben bile yeni yeni öğreniyorum çoğu terimi.Hatta daha bilmediklerim bile var diyebilirim. Bu da yetmezmiş gibi aktif kullanılan "sosyal paylaşım" sitelerinde de Türkçemiz iyice katledilir oldu ve o kelimelerin Türkçe karşılığı yokmuş gibi hep yabancı kelimeleri kullanarak kendi dilimize yabancılaşır olduk. Güzel dilimize sahip çıkmaktan yanayım her zaman. Bu yabancı kelimeleri kullanmak durumunda kalıyorsak bile en azından yanına Türkçe anlamını da muhakkak yazmalıyız bence. Özellikle kozmetik ürünler hakkında rehberlik yapıyorsak bence bu konuya mutlaka dikkat etmeliyiz. Çünkü makyaj ve kozmetik hakkında hiç bir bilgiye sahip olmayan biri bu sayfaları okuduğunda çok yabancı kalıyor ve hiç bir şey anlamıyor. Aktif kullandığım İnstagram sayfamda bir çok kişide çok sık rastladığım görüntüler ne yazık ki. Hal böyle olunca okumakta sıkıcı oluyor. Sonuçta herkes dil bilecek diye bir kural yok değil mi ama :)
   
   Ben de bilmeyenleri düşünerek bildiğim kadarını naçizane anlatmaya çalışacağım. Benim bilmediğim, atladıklarımı yorum olarak siz yazarsanız çok sevinirim. Hadi başlayalım.

   Önce internette bir ürünü tanıtırken,bahsederken çok sık kullanılan terimlere bir göz atalım:

SWATCH: Numune,Örnek anlamına gelir. Genelde bir ürünü anlatırken, örneğin ruju,rengini yakın çekim göstermek için "swatchladım" yada "swatchunu istiyorum" tabirlerine sıkça rastlamanız mümkün. 

DUPE: Alternatif,muadil ve ikizi anlamındadır. Yine sosyal paylaşım sitelerinde M.A.C ruja Wet N Wild rujların dupe gösterilmesi şeklinde sıkça rastlayabileceğiniz bir terim.

CRUELTY FREE: Hayvanlar üzerinde deney yapmayan anlamına gelir.

DRUGSTORE: Esasında Eczane anlamına gelmektedir. Fakat Türkiye de yüksek fiyatlı ürünlerin alternatifi olabilecek daha uygun fiyatlı ürünlerin satıldığı yerler. Mesela; Watsons,Gratis,Rossmann gibi.

HİGH END: Yüksek fiyatlı kozmetik ürünlere verilen isimdir. (Estee Lauder,Clinique,Guerlain)

MİD END: Orta sınıf ürün anlamına gelir. 

PROJECT PAN: Kozmetik alışverişinde dozun aşıldığını, bir süre bu anlamda alışveriş yapmamak ve elindeki ürünleri bitirme kararı alma halidir :) pek mümkün olmasa da :) 

WİSHLİST: Dilek listesi anlamındadır. Almak istenen ürünlerin listesini tutmak ve alınan ürünlerin mutluluğunu yaşamak. 

HİT THE PAN: Her hangi bir kozmetik ürünün dibini görene kadar tüketilmesi durumudur. 

Gelelim kozmetik ürün terimlerine :  

NUDE: Çıplak yani ten rengi anlamındadır. 

SHEER: Şeffaf tam kapatıcılık vermeyen hafif renk veren anlamındadır. 

BUİLDABLE: Yani kat kat geçince bile yapısı bozulmuyor anlamındadır. 

LİP: Dudak demektir.

LİP BALM,LİP BUTTER : Dudak merhemi,dudak yağı anlamında. 

CORRECTOR: Düzeltici anlamına gelmektedir. COLOR CORRECTOR: Renk Düzeltici demektir. 

EYE: Göz. EYE BROW: Kaş

FACE: Yüz. BODY: Vücut

EYE SHADOW: Gözler için far.

CONCEALER: Kapatıcı.

BRUSH: Fırça. BLENDİNG BRUSH: Karıştırma fırçası.

BLUSH: Kızarma yani allık anlamındadır. 

HİGH LİGHTER: Aydınlatıcı anlamına gelir. 

CONTOUR: Hatları belirginleştirme.

SMOKEY: Duman. 

VELVET: Kadife demektir. 

      Şimdilik benden bu kadar. Aklıma gelenler olursa başka yazılarımda onlara da değinirim. Umarım sizler için faydalı bir yazı olmuştur.    SEVGİLER...
   



Yorumlar

  1. merhaba tatlım takibe aldım bende beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Hemen geri dönüş yapıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Çok zengin bir bloğun var, bu yazıda çok bilgilendirici olmuş ben withmemakeup :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim. Seni burda da görmek ne güzel :-) yurt dışında memleketlisini gören insanlar kadar mutlu oldum

      Sil

Yorum Gönder