KAHVENİN CİLDİMİZE FAYDALARI ve KAHVE ile YAPILAN DOĞAL MASKELER

     Selam,

1 Mayıs İşçi Bayramımızı kutlayarak,hemen yazacaklarıma geçmek isterim.

     Hazır 3 gün tatil varken,cilt bakımı için mutlaka fırsat yaratmak lazım. Eminim bir çok bayanın evde kendince uyguladığı doğal cilt bakım yöntemleri vardır. Benimde uyguladığım ve cilt üzerinde bir çok faydası olduğunu bildiğim Kahve ile hazırlanan birçok cilt bakım yönteminden bir kaç tanesini sizler için yazmak istedim.
 
     Kahve ile hazırlanan cilt bakım yöntemlerine geçmeden evvel kısaca,kahvenin cildimize faydalarından bahsetmek isterim. Kahveyi içerek de cildimize ve vücudumuza fayda sağlayabileceğimiz gibi,dışarıdan da peeling,maske yada tonik olarak kullanıp yine cildimiz üzerindeki etkisini artırmamız mümkün. Ancak unutmamak gerekir ki her şeyin aşırısı zarar. O yüzden uzmanların dediklerine kulak kabartıp günde 2 fincandan fazla kahve tüketmemeliyiz.

     Bir fincan kahve içerisinde;su,protein,şeker,tanik asit,alkoloitler ve kafein barındırır. Gün içerisinde tüketilen kahve düşünce akışını tetikler,konsantrasyonu artırır,morali düzeltir ve daha enerjik hissettirir. Cilt üzerindeki etkileri ise saymakla bitiremeyeceğimiz kadar fazla. Cilt kızarıklıklarına,göz altı morluklarına,selülite,yaşlılık belirtilerine ve saçların daha parlak olması gibi daha bir çok amaçla kahveyi kullanmak mümkün.

     Gelelim benim yakın zamanda uyguladığım kahve ve zeytinyağı maskesine:






     1 yada 1,5 tatlı kaşığı kahve bir cam kaseye koyulur.





   
     Üzerine yarım tatlı kaşığı zeytinyağı ilave edip,macun kıvamına gelene kadar iyice karıştırılır.





   
        İşte bu kadar. Hazır bile. Sıra cildimize uygulamakta.

      Cildimize hangi maskeyi uygularsak uygulayalım uygulamaya mutlaka alnımızdan başlamalıyız. Çünkü alnımız emilimi en geç olan bölgemizdir. Alnımızdan başlayarak tüm yüzümüze uyguladığımız maskenin cildimize iyice nüfuz etmesi için yaklaşık yarım saat bekliyoruz. Yarım saatin sonunda ister soğuk su ile iyice yıkayarak temizleyebilir,isterseniz de yavaş hareketlerle ovuşturarak kahvenin peeling etkisinden faydalanabilirsiniz. Tercih sizin. Bu arada cildimizi soğuk su ile yıkamak,cildimizde şok etkisi yaratacağından kaslarımızı harekete geçirip daha sıkı bir cilt görünümüne sahip olmamızı sağlayacaktır.

     Bu tarifin yanı sıra: 1 çay kaşığı kahve ile bir kaç damla suyu karıştırıp göz altı morluklarını gidermek için göz altlarına hatta kaş altına bile uygulayabilirsiniz. Göz altı morlukları tamamen giderilmez ama azalmasına fazlaca faydası olduğunu görünce şaşıracaksınız.

     Selülitleriniz varsa şayet (gerçi hiç birimiz de yok ama :) ) içilen kahvenin dibinde kalan telvesi ile banyoda selülitli bölgelere masaj yapıp kahvedeki kafeinin de etkisiyle dolaşımı hızlandırıp yine selülitlerin azalmasına katkıda bulunabilirsiniz.

     Şekersiz ve sert bir kahve yapıp soğuduktan sonra buz kalıbına boşaltın ve buzluğa atın. Donan kahvenin her gün bir tanesini alarak yüzünüzde gezdirin. Düzenli uyguladığınızda cildinizin verdiği tepkiye inanamayacaksınız.

     Burada yazdığım tüm tarifler tarafımdan denenmiş ve cilt üzerindeki faydaları gerçekten hafife alınmayacak kadar harikalar yaratmış tariflerdir. Aslında bu listeyi artırmak mümkün ama şimdilik bu kadar yazmak kafi. Ancak sizin eklemek istedikleriniz yada kahve ile yapılan farklı maske tarifleriniz varsa lütfen yazın. Her daim bakımlı kalın,şimdilik Hoşça kalın.
İÇİNİZDEKİ ÇOCUĞU HİÇ BÜYÜTMEYİN :) :*

 


Yorumlar

  1. Adımı duydum koştum geldim :) Kahveli bakım müthiş oluyor gerçekten de canım ya. Dün içtiğim kahvenin telbesini sürdüm yüzüme ve peeling gibi ovdum duruladım. Muhteşem oldu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) süpersiniz. Kahveyi hem içmeyi hem de cildime uyguladığımda yarattığı etkileri seviyorum bende

      Sil
  2. Ne kadar harika bi yazi bu boyle kahve asigi bi insan olarak fazlasiyla ilgimi cekti en guzel dogal maske bu olsa gerek hem kokusu muazzam hem etkileri bayildim dogrusu! Sizi de blogumda gormek beni cok mutlu eder artik bi takipciniz de benim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Hemen takibe alıyorum bende sevgiler :)

      Sil

Yorum Gönder