30 KİLOYU NASIL VERDİM? KİLO VERME SERÜVENİM.NE YAPTIM NE YAPMADIM?

     Merhaba,
Muhtemelen çok uzun bir yazı olacak, baştan söyleyeyim. Merak edilen her şeyi buradan ayrıntılı bir şekilde yazmak istiyorum. Çünkü çok uzun süredir beklenen ve sorular sorulan bir konuydu.
     Kilolarım itibari ile artık psikolojimin iyiden iyiye bozulduğu ama her ne hikmetse sinirden deli gibi yediğim bir döneme girmiştim. Kilomla ilgili konuşan herkesi öldürmek istiyordum :/ Şaka değil cidden yani. Asla kıyafet alışverişi yapmıyor,kendimden nefret ediyordum. Durum tam olarak böyleydi. Yemek yemekten kendimi alı koyamadığım içinde kolay yoldan nasıl kilo veririm acaba diye araştırmaya başlamıştım. Ciddi ciddi mide ameliyatını araştırıyordum artık. Zayıflamak kendimle barışıp,kendimi sevmek istiyordum. Çünkü o dönem kendimden gerçekten nefret ediyordum. Çevremdeki inançsız yorumlar ise motivasyonumu ciddi anlamda etkiliyordu.

kilo verdim
NASIL KİLO VERDİM?
     Kilo verme sürecimin ayrıntılarına geçmeden önce,nasıl kilolu bir kadın olduğumdan da kısaca bahsetmek istiyorum. Genç kızlık dönemlerimde 57-63 kilo aralığında gidip geliyordum en fazla. 164 cm boylarında bir kadın olarak gayet balık etli hoş bir hatundum yani ;p Ama evlendikten sonra, sigarayı bırakmamla ve doğum kontrol hapı kullanmaya başlamamla birlikte ufaktan kilo almaya başlamıştım. 70'leri ilk kez o zaman görmüştüm. Hamileliğimde sadece 9 kilo aldım.Yani doğumdan sonra yine bu kilolarda idim. 
    2009 senesinde geçirdiğim stresli dönemler sonrası Kronik Ürtiker yani halk dilindeki diğer adıyla namı diğer Kurdeşen hastalığı ile tanışıp kortizon tedavisi gördükten sonra 1 sene içinde 25 kilo aldım. İşte o noktadan sonra kendini sevmeyen,mutsuz ve kadın olarak hiç bir albenisi olmadığını düşünen bir insan evladı olmuştum. 


30 kilo verdim
30 Kilo Verdim
     Yukarıdaki fotoğraf kız kardeşimin düğününden. Kollarımın görüntüsü bana göre tamamen rezalet :( Eşin yanında çocuk gibi kalmış diyenlere ne demeli :) Ama her koşulda beni beğendiğini,beni sevdiğini söyleyen bir adam vardı hep hayatımda. Her kıyafet alışverişinde ağlayarak eve dönen,sinir krizleri geçiren Feride'yi seven bir adam. Israrla sorduğum ''beni beğeniyor musun'' sorularıma,beni kırmadan naifçe ''sadece sağlığın için,senin için iyi olur,yoksa sen böyle de çok güzelsin''diyen güzel yürekli bir adam. Var olan rahatsızlıklarımı ve neden kilo aldığımı bildiği için asla bana bu anlamda tek kırıcı söz söylememiştir. 


Azmettim Kilo Verdim
     48 beden pantolon giyen bir kadın nasıl mutlu olabilirdi ki zaten. Bu yazıyı okuyan ve kilo problemleri yaşayan varsa aranızda eminim benimle aynı şeyleri yaşadığına. 


48 bedenden 40 bedene
48 Bedenden 40 Bedene
     103 kiloyu gördüm en fazla tartıda. Ama diyete başladığımda 97 kiloydum. Yukarıda belirttiğim psikoloji içindeyken,yeni işe başlayan bir arkadaşım bana ablasının Akupunktur yöntemi ile kilo verdiğini söyledi. Her şeyi deniyordum zaten.Bir eksik bir fazla ne fark ederdi ki.Hemen biraz araştırıp derhal numara adres bilgisi alarak,daha o hafta sonu başladım tedaviye.Hayatımda verdiğim her türlü kararda oturup eni konu düşünmek doğama aykırıdır benim :) Hemen icraata geçmem lazım :) Hiç kimseye söylemedim etrafımda.Yapılacak olumlu yada olumsuz her türlü yorumun beni etkilemesini istemedim. Gittiğim Poliklinik bana çok fazla amatör gelmişti. Hiç bir test,tahkik yapılmadı. Parayı aldılar sonrasında Doktorla görüştük. 3 ana 3 ara öğün şeklinde beslenmem gerektiğini,en az 2 litre su içmem gerektiğini,pirinç,bulgur ve makarnanın yasak olduğunu,onun dışında porsiyon küçülterek diğer her türlü yemekten yiyebileceğimi söyleyerek bir diyet listesi verdi bana.Muhakkak 1 saat yürümem gerektiğini de üstüne basarak belirtti. Sonrasında 2 kulağıma da 5 tane iğne yerleştirdi. Acıktıkça iğnelerin her birine baskı uygulamamı ve bu şekilde açlık hissimi kontrol altına alabileceğimi söyledi.Söylediği şeyleri uyguladığımda zaten kilo veririm düşüncesi daha o dakika hasıl oldu bende.İğneler ufaktan canımı acıttı yalan değil.Üzerine baskı uyguladıkça ağrı ve kaşıntı yapıyordu.



     Ağrı eşiği çok düşük bir insan olmamama rağmen iğnelerin varlığı ciddi manada rahatsız ediyordu beni. Zaten bu sebeple olsa gerek sadece 2 hafta dayanabildim varlıklarına. Sonra ben tüm bunları uyguladıktan sonra zaten kilo veririm düşüncesi ile daha da asılmaya başladım. Yani burada şunu demeye çalışıyorum anladım ki, kolay yoldan kilo vermek diye bir şey yok. Boğazı tutmak ve harekete geçmek lazım. Bende tam olarak bunu yaptım ve iğneleri sökerek başladım harekete geçmeye.
     Yaklaşık 3 senedir düzenli olarak uyanır uyanmaz yeşil çay içerek güne başlıyorum. Dolayısıyla bu geleneği bozmadım. Aç karna yeşil çay içmek bana hem enerji veriyor hemde metabolizmamı hızlandırıp ödem atmamı sağlıyor. Uyanır uyanmaz kahvaltı yapamadığım için (ki 6'da uyanıyorum) kahvaltımı getirip iş yerinde yapmayı tercih ediyorum. Kahvaltımı genel olarak 5-6 adet zeytin,ince bir dilim peynir,mevsimine göre domates-salatalık,yeşillik(kuzu kulağı,nane,roka,tere vs ) ve yine ince 1 dilim tam buğday ekmeği,kepek ekmeği veya çavdar ekmeğinden herhangi biri ile yapıyorum. 11 gibi ara öğünümü tüketiyorum.
     2016 yılının Mart ayında başladığım serüvene hala bile tam gaz devam ediyorum diyebilirim. Yaklaşık 7 ay gibi bir sürede 22 kilo vermiştim. Bu süreçten sonra epey bir durma evresine girdim. Tam bu noktada hızlandırmak için sevgili Ayhan Ercan'ın sitesinden aldığım Chiadox ile detoks yaparak vücudumu şaşırtıp sekteye uğrayan kilo verme sürecimi yeniden hızlandırdım. Bununla ilgili yazdığım yazıyı da okumak isterseniz ➡TIKLAYIN lütfen.
     Tartıda eksilen sayıları gördükçe duyduğum mutluluğu,spor yaptıkça şekillenen vücudumla nasıl yeniden barış imzalayıp mutluluktan uçtuğumu tahmin bile edemezsiniz.

30 Kilo Verdikten Sonra

     Yukarıdaki fotoğraf yaşadığım mutluluğun ve geri kazandığım öz güvenin bir göstergesi kesinlikle. Kiloluyken yağlarımı kapatacağım diye asla zevkime göre giyinemiyordum. Şort ve etek giyinmekten nefret eder olmuştum. Bacaklarım katman katman yağ kütleleri ile doluydu çünkü. Ama spor yapmak bacakları bile şekillendiriyor ve sıkılaştırıyor. 


97 Kilodan 67 kiloya

          Her gün 1 saat yürüyüş,ardından plates,hava müsait oldukça bisiklet sürerek (evet koca kadınım demedim çılgınlar gibi bisiklet sürdüm,gençken izin vermeyen peder beye inat) ekmek ve hamur işleri tüketmeden bu vücut formuna kavuştum. Yine her gün düzenli olarak tarçınlı yoğurt tüketmemin yağ yakımını hızlandırdığını ve bağışıklık sistemimi kuvvetlendirdiğini düşünüyorum. Yalan yok arada çikolata kaçamaklarım oldu tabi :) Ama o zaman da daha çok spor yaparak aldığım kalorileri fazlasıyla yaktım ;) Bu arada bağışıklık sistemi demişken bu kış herkes hastalıktan kırılıp geçti ben daha hiç hastalanmadım. Ben bunu yoğurda bağlıyorum.

Kilo Verme Serüvenim
           
     İnsan kilo verdikçe vermek istiyor sanırım. Şubat ayında yeni bir diyet ve daha yoğun bir spor programı ile yaza kadar koyduğum 10 kilo hedefime de ulaşırsam zafer kutlaması yaparım muhakkak :) Son 10 diyorum. Birde o zaman paylaşırım sizlerle zaten.

30-10 Kilo Daha ;)

     
     İnanarak ve gerçekten istedikten sonra insanın hele ki bir kadının yapamayacağı bir şey olduğunu düşünmüyorum. İsteyin,karar verin ve harekete geçin. Çünkü asıl doğum karakterin kendini fark etmesiyle başlar,kabullenmesiyle değil. Benim karakterim kilolu bir kadın olmayı hiç bir zaman kabul etmediği için mücadelesinde hiç bir zaman yılmadı ve asıl o zaman doğdu :)



Yorumlar

  1. zevkle okudum ve tebrikler . bende şu an benzer bir durum içindeyim. Hipo tiroidi Haşimato tanısı sonrası verilen 10 kilo ama bende 5 daha verebilirsem muhteşem olacak...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Eminim ki verirsiniz. Sevgiler

      Sil
  2. Feride tebrik ediyorum seni. Sağlığın için müthiş bir şey yapmışsın, bravo :))
    ( buraya bir sürü alkış emojisi bırakıyorum... )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sana kucak dolusu kalpli öpücük gönderiyorum :*

      Sil
  3. Tebrikler canım azmin elinden hiç bir şey kurtulmuyor onu gördük :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım son 10 inşallah ;)

      Sil
  4. Tebrik ederim çok iyi bir şey yapmışsın

    YanıtlaSil
  5. Süper vermişsin, harika. Müthiş bir irade ister bu, harikasın :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Nasıl mutlu oldum anlatamam :*

      Sil
  6. Tebrikler. Bu yazılar motivasyonumu arttırıyr

    YanıtlaSil

Yorum Gönder