Hacı Abdullah Lokantası Tadım Etkinliği

    Merhaba değerli okuyucularım,
Güzel yazılarımıza tam gaz devam ediyoruz. Zira bugün sizlere @gurmeakademi davetiyle katıldığım harika bir tadım etkinliğinden bahsetmek istiyorum. Gurme akademi sayfasını takibe almak farklı mekanlar ve lezzetler hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz kendisinin sayfasını mutlaka takibe almalısınız. 



     Geçtiğimiz cumartesi yani 13.01.2018 tarihinde Söğütözü caddesinde yer alan Hacı Abdullah Lokantasında tadım etkinliğindeydik. Muhteşem sunumları ve lezzetleriyle hem gözlerimize hem de midemize hitap eden Hacı Abdullah Lokantası,Osmanlı tarihinden günümüze taşıdığı esintilerle de oldukça göz doldurucuydu. 
     Hacı Abdullah Lokantasının 1888 yılında İstanbul'da başlayan yolculuğu, günümüze kadar Ahilik adı verilen ''ustadan,çırağa'' devir sistemiyle gelmiştir. 

Hacı Abdullah Lokantası-Kelle Paça Çorbası
     Kendine has lezzetleriyle beni büyüleyen bu mekanın Kelle Paça Çorbasını çok sevdim. Kendine has lezzetler diyorum çünkü,ekmeği dahi kendileri yapıyor dışarıdan hiç bir ürün almıyorlarmış.

Hacı Abdullah Lokantası-Ankara

Hacı Abdullah Lokantası-Zeytinyağlı
     Zeytinyağlılar ve mezeler hem lezzetli hemde şık sunumlarıyla oldukça göz doldurucuydu. 

Hacı Abdullah Lokantası
     Ev yemeklerini aratmayan bu lezzetlerden dilediğinizi seçebilir,sonrasında masanızda bu ziyafetin tadını çıkarabilirsiniz.

Hacı Abdullah Lokantası-Kuzu Tandır

     Ben tercihimi azıcık iç pilav eşliğinde gelen Kuzu Tandırdan yana kullandım. O kadar güzel pişmişti ki,yumuşacık dağılıyordu ağzımda.

Hacı Abdullah Lokantası-Komposto

     Kompostoya gerçekten bayıldığımı söylemeden edemeyeceğim. 20 çeşit meyve, bakır kazanlarda ayrı ayrı kaynatılarak yapılıyormuş.Bu arada küçük bir hatırlatma yapmakta fayda görüyorum. Komposto taze meyvelerden,hoşaf ise kuru meyvelerden elde edilir. ;)

Hacı Abdullah Lokantası-Tatlı Çeşitleri

     Sütlü ve şerbetli tatlı çeşitleriyle her damak zevkine göre tatlı var gördüğünüz üzere. Benim tatlı zevkim bir gariptir,her tatlıyla aram iyi değildir. Çikolata dışında :) Ama sütlü tatlıları şerbetli tatlılara göre daha hafif ve lezzetli geldi bana.
     Bahsettiklerim dışında dahasını keşfetmek isterseniz,Osmanlı döneminden esintiler taşıyan,geniş,ferah,park sorunu olmayan,çocuklar için özel oyun alanları ve özel günler,toplantılar için ayrılmış otantik VIP odaları olan bu güzel mekanı gidip gözlerinizle görün derim.

     Geldik bir yazımızın daha sonuna. Her zamanki gibi sevgiyle ve bakımla kalın. :**




Yorumlar